بهترین متخصص واریس در هر شهری می تواند زندگی کند و قطعا محدود به تهران نیست؛ با این حال بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا درمان بیماری واریس را زیر نظر دکتر با تجربه و در شهرهایی با امکانات بهتر، انجام دهند. اگر در تهران زندگی میکنید یا شهرستان فرقی نمیکند، برای درمان واریس  میتوانید به دکتر فریبا هندسی متخصص درمان واریس مراجعه نمایید.

پزشک متخصص عروق کیست؟

متخصص عروق، پزشکی است که در درمان ورید های واریسی و بیماری زمینه ای آن یعنی نارسایی وریدی تخصص دارد. این پزشک در طول دوره تخصص یا فوق تخصص خود مهارت های لازم برای انجام فرایند های درون عروقی را فرا گرفته است. متخصصان یاد شده، در زمینه جراحی عروقی، رادیولوژی مداخله ای و کاردیولوژی مداخله ای دانش و مهارت کافی را به دست آورده اند. دیگر تخصص های پزشکی همچون داخلی یا خانواده، فعالیتی در زمینه فرایند های جراحی یا جراحی های کم تهاجم درون عروقی ندارند. پزشکان متخصص عروق در سرتاسر کشور با نام هایی همچون جراح عروق، متخصص قلب و عروق و فلبیتولوژیست شناخته می شوند.

چه موقع باید به متخصص عروق مراجعه کنیم؟

1- ضعف پا ها در پایان روز یا پس از ایستادن برای مدت طولانی

به گفته بهترین متخصص واریس با این که خستگی پا ها پس از ایستادن به مدت طولانی ممکن است طبیعی به نظر رسد اما این پدیده طبیعی نیست. این ضعف می تواند علامتی از یک مشکل وریدی باشد. ورید های واریسی سبب احساس ضعف و سنگینی در پا ها شده و ایستادن برای مدت طولانی نیز این وضعیت را تشدید می کند. بالا نگه داشتن پا ها، روشی فوق العاده برای رهایی از ضعف و سنگینی پا ها است. درد و خستگی پا در حالت استراحت، یک هشدار بوده و بیانگر نیاز به ملاقات متخصص عروق است.

2- خشکی و خارش پوست یا بروز راش پوستی در نزدیکی مچ پا

مشکلات پوستی همچون خشکی و خارش یا بروز راش می توانند بیانگر مشکلات وریدی درمان نشده باشند. علائم نمایان بر پوست در نتیجه میزان بالای فشار خون در ورید های آسیب دیده است. در این ورید ها، خون به طور مناسب به قلب بازگشت نکرده و پوست از بزرگ شدن آن ها رنج می برد. در صورت عدم درمان مشکلات وریدی، ناحیه مبتلا به راش یا پوسته ریزی به ضایعه ای بسیار بد تر به نام زخم وریدی پا دچار می شود. بیماران باید قبل از ابتلا به زخم وریدی، نسبت به رفع مشکلات عروقی خود اقدام کنند. زخم های وریدی با درد های بسیار شدید و فرایند درمانی سخت همراه هستند. بنابراین، در صورت مشاهده تغییر رنگ، خارش یا خشکی پوست در پا یا اطراف مچ باید به پزشک متخصص عروق مراجعه کرد.

3- دشوار شدن فعالیت های روزانه در اثر درد پا

ابتلا به درد پا الزاما به معنای ابتلا به مشکلات وریدی نیست. با این حال، ابتلا به ورید های واریسی می تواند عامل درد پا مخصوصا از نوع ضربان دار یا همراه با گرفتگی باشد. مبتلایان به واریس هر چه در طول روز فعالیت های بیشتری انجام دهند، درد بیشتری را نیز احساس خواهند کرد. جهت تایید ارتباط درد پا با ورید های آسیب دیده، باید یک جلسه ملاقات با متخصص عروق برنامه ریزی کرد. در صورتی که درد خفیف بوده و ورید ها در حال حاضر نیازی به درمان نداشته باشند، امکان دارد پوشیدن جوراب های فشاری برای بیمار تجویز شود.

4- فرد در بارداری اول دچار مشکلات وریدی شده و اکنون برای بار دوم باردار است

تغییر در هورمون ها، یکی از اصلی ترین عوامل بروز ورید های واریسی است. بارداری، تغییرات هورمونی وسیعی را در بدن رقم زده و به دلیل نیاز به خون بیشتر برای حمایت از جنین، حجم خون بدن مادر افزایش می یابد. اغلب اوقات، در نتیجه این افزایش حجم، ورید ها نیز متورم می شوند. این فشار عروقی به همراه فشار ناشی از رشد رحم می توانند سبب بروز ورید های واریسی شوند. در نتیجه، در صورتی که بارداری اول با مشکلات وریدی همراه باشد، احتمال بد تر شدن این مشکلات در بارداری دوم بالا خواهد بود. بیماران باید جهت پیشگیری از آسیب شدید ورید های خود به متخصص عروق مراجعه و بهترین گزینه درمانی را دریافت کنند.

5- ابتلا به زخم های پا

در صورتی که مشکلات وریدی بدون درمان رها شوند، با خطر زخم شدن پا مخصوصا در نواحی پشت ساق و مچ همراه خواهند شد. از آن جایی که زخم های پا می توانند در اثر ابتلا به دیابت باشند، افراد باید با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های ضروری از علت زخم ها آگاه شوند. پس از تعیین علت، درمان مناسبی برای بیمار تجویز و از بد تر شدن شرایط پیشگیری خواهد شد.

6- متورم شدن ورید ها و تغییر رنگ آن ها به آبی یا بنفش

در صورت مشاهده تغییر رنگ و یا متورم شدن ورید ها باید به متخصص عروق مراجعه شود. علت بروز این موارد، تورم و التهاب ناشی از ورید های واریسی است. در این شرایط، امکان تجمع خون در ورید ها و تشکیل لخته خونی وجود دارد. اجتناب از درمان این مشکل می تواند به ترومبوز ورید های عمقی (DVT) منتهی شود.

7- تنها یکی از پا ها به تورم دچار شده و این تورم در هنگام صبح برطرف می شود

تورم پا می تواند در اثر عوامل متعددی بروز دهد. با این حال، ابتلا به ورید های واریسی همواره با مقداری تورم همراه است. در صورتی که تورم تنها در یک پا بروز داده و پس از اندکی فعالیت برطرف شود، فرد به احتمال زیاد به نارسایی عروقی دچار شده است. در صورت تجربه این وضعیت باید با مراجعه به پزشک علت تورم ورید های آسیب دیده را جویا شد.

8- وجود توده ای حساس به لمس در پا

وجود یک توده حساس به لمس در پا همواره بیانگر مشکلات وریدی نبوده اما معمولا ناشی از تشکیل یک لخته خونی در ورید های این اندام است. در صورت تجربه این وضعیت، بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص عروق خواهد بود.

چگونه بهترین متخصص واریس ایران را پیدا کنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای وب و یا شبکه هایی مثل اینستاگرام به راحتی می توانید در مورد رزومه، سوابق کاری، نمونه کارها و حتی نظرات بیماران در مورددرمان واریس پا توسط پزشک واریس که به شما معرفی شده است، اطلاعات خوبی به دست آورید. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که برخی افراد همچنان تبلیغات دهان به دهان و یا پزشکان واریس معرفی شده توسط دوستان و اقوام را به فضای جستجوی گوگل ترجیح می دهند.

به هر حال تصمیم نهایی در مورد انتخاب بهترین پزشک با شماست.

برای درمان واریس به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

واریس از آن گروه بیماری هایی است که هم ارثی است و هم به شیوه زندگی مربوط می شود. متاسفانه تغییرات پوستی معمولا در مراحل پیشرفته  واریس، خود را نشان می دهند. در این مراحل، احتمال پیشرفت واریس و بروز زخم یا لخته خون در پا بالا می رود و حتما بایستی برای درمان واریس قبل از بروز ناتوانی و از دست رفتن امکان درمان، به فکر مراجعه به دکتر  باشید.

از جمله متخصصانی که کار درمان قطعی واریس پاها، نارسایی مزمن وریدی، رگ‌های عنکبوتی و علت ایجاد واریس و زخم ناشی از آنها را انجام می‌دهند عبارتند از:

• جراحان عروق
  • متخصصان قلب و عروق
  • متخصص پوست

از نظر بهترین متخصص واریس، اقدامات اولیه در درمان واریس های جزئی، توصیه به تغییر در سبک زندگی و استفاده از جوراب واریس است. جوراب های واریس، دارای اندازه تنگ و خاصیت کشسانی هستند، که یک فشار ملایم و مداوم را بر روی پاها وارد می کنند، برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، لازم است که جوراب‌های واریس تحت نظارت پزشک متخصص گرفتگی پا مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال در موارد پیشرفته تر بیماری، متخصص واریس بر اساس شدت بیماری و علائم آن بر روی پاهای شما، می تواند بهترین روش درمان را انتخاب کند. بنابراین بهترین کلینیک واریس جایی است که در آن انواع روش های درمان واریس ارائه می شود. چرا که در چنین شرایطی دست دکتر واریس برای انتخاب درمان مناسب مانند: چسب واریس، اسکلروتراپی  و یا لیزر باز است و نیازی به مراجعه و معرفی مجدد شما به مرکز دیگری نیست.

از طرف دیگر درمان‌ واریس بصورت قطعی نیازمند تجربه پزشک واریس و آشنایی او با سطوح مختلف این بیماری است تا در نهایت بتواند بهترین روش را برای برطرف کردندرد، تورم وسوزش ناشی از رگ های واریسی انتخاب کند

متداول ترین روش های درمان واریس کدامند؟

بیماری واریس یک بیماری پیش رونده است که با گذشت زمان، وضعیت وخیم تری پیدا می کند و می تواند منجر به بروز پیامدهای خطرناک مانند زخم واریس در پاها و لخته شدن خون در سیاهرگ‌ها شود. عواملی از قبیل چاقی، بارداری، زمینه ارثی و حتی مشاغلی که نیازمند ایستادن طولانی مدت هستند، خطر ابتلا به واریس را افزایش می دهند، بیماری واریس و نیز علائم سایر بیماری های عروقی باید توسط یک پزشک متخصص عروق مورد ارزیابی و درمان قرار بگیرد.

به صورت کلی اگر واریس در مراحل پیشرفته تر باشد و یا برای درمان رگ های عنکبوتی از روش های زیر استفاده می شود:

1- لیزر واریس پا

از لیزر درمانی می توان برای درمان رگ های عنکبوتی استفاده می کنند. در این روش از یک دستگاه برای تابش نور لیزر بر روی ناحیه تحت درمان استفاده می شود که انرژی گرمایی را بر روی رگ های آسیب دیده هدایت می کند و باعث تخریب این رگ ها و جذب شدن آنها به وسیله بدن می شود.

2- اسکلروتراپی

یکی از درمان های رایج برای بیماری واریس است که می تواند برای عمل های زیبایی و سایر اهداف پزشکی روش مناسبی باشد. این روش به صورت یک درمان سرپایی با حداقل تهاجم است که برای درمان واریس و رگهای عنکبوتی سطحی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی باعث می شود که جریان خون به سیاهرگ های سالمی که در مجاورت رگ های آسیب دیده قرار دارند، منتقل شود.

بهترین متخصص های واریس در معاینات اولیه و تشخیص های کاربردی روش اسکلروتراپی را به همراه لیزر سطحی را یکی از بهترین درمان های رگ های واریس برای از بین بردن رگ های عنکبوتی می دانند.

کلینیک واریس دکتر فریبا هندسی در سعادت آباد

در کلینیک فوق تخصصی واریس دکتر فریبا هندسی، جدیدترین روش های درمانی با توجه به شدت رگ های عنکبوتی و واریسی به کمک تجهیزات پیشرفته به بیماران عزیز ارائه می شود. در این مرکز، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با انتخاب  اقدامات درمانی کم تهاجمی زیر نظر  پزشک واریس، بهترین روش را برای درمان واریس به کار ببریم.

در کلینیک بهترین متخصص واریس دکتر فریبا هندسی، با توجه به شرایط بیمار، علاوه بر مشاوره و معاینه واریس، انواع روش ها شامل: استفاده از امواج لیزر و رادیو فرکانسی و یا میکرو اسکلروتراپی با استفاده از تجهیزات مدرن جهت یافتن و درمان عروق آسیب دیده بیمار فراهم شده است.

در هنگام مراجعه به دکتر واریس، در مورد سابقه بیماری مانند: بیماری قلبی-عروقی و نیز داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید.

در کلینیک واریس دکتر هندسی درمان بیماری های عروقی زیر انجام می شود:

• بیماری واریس و رگ های عنکبوتی
  • بیماری های عروق
  • زخم واریس
  • نارسایی مزمن وریدی
  • لخته شدن خون در سیاهرگ ها
  • واسکولیت
  • آنوریسم عروق احشایی

چه رگ هایی مستعد واریس هستند؟

دکتر هندسی:

رگ های واریس پیچیده اند و هر سیاهرگ سطحی ممکن است تبدیل به واریس شود.
اما رگ هایی که ممکن است بیشترین آسیب را ببینند آن هایی هستند که در پاها قرار دارند و به دلیل راه رفتن و ایستادن فشار در رگ های پایینی بدن افزایش می یابد.

عواملی که باعث این عارضه می شوند و آن را تشدید می کنند عبارتند از:

• چاقی زیاد
  • ورزش های سنگین
  • حاملگی های مکرر
  • افزایش سن
  • وراثت
  • استادن یا نشستن های زیاد و طولانی
  • استعمال دخانیات
  • ضربه به پا
  • مصرف قرص های بارداری
  • یبوست و بواسیر
  • کم آبی بدن و مصرف غذاهای صنعتی

بی تفاوتی به واریس و صرف نظر از نگرانی زیبایی پاهای شما، گاهی می تواند مشکلات جدی تری را به همراه داشته باشد. علاوه بر برجسته شدن رگ ها به دلیل جمع شدن و رسوب خون در آن ها، زخم وایس و پیشرفت آن از عوارض وخیم تر واریس است که گاهی با خونریزی و درد همراه است.

اگر شیوه زندگی شما شامل انجام کارهای طولانی مدت درحالت ایستاده و  نشسته است، در واقع شما در حال فشار وارد کردن بر روی وریدهای پای خود هستید که نتیجه آن، احتمال ابتلا به واریس و ترومای پا است.

علت اصلی مراجعه ی بسیاری از افراد به دکتر واریس پا، احساس درد شدید شبانه و سنگینی در پاها است که در برخی افراد با علائم دیگری مانند: خارش، سوزش و گرفتگی در پاها خود را نشان می دهد. پیامدهای درمان نکردن واریس که منجر به لخته شدن خون در پا و یا ایجاد  زخم، خونریزی و تغییر رنگ پوست و ورم می شود را باید جدی گرفت.

علاوه بر این، مراقب عفونت زخم ها و پاهای واریسی باشید که اگر دیر درمان شوند، میتوانند برای شما خطرناک باشند. در نظر داشته باشید بدون مراجعه به متخصص واریس از درمان های غیر کارشناسی مثل زالو درمانی بپرهیزید زیرا در مواردی باعث عفونت شده و باعث می شود که بیمار دچار وضعیت وخیم تری شود.

پس قبل از وخیم شدن این بیماری، به کلینیک واریس مراجعه کنید تا پس از معاینه و بررسی، بهترین روش برای کنترل و درمان واریس تجویز شود.

دکتر فریبا هندسی بهترین متخصص واریس در تهران