دکتر فریبا هندسی
1397/05/10

آیا درد فک نشانه ی بیماری قلبی است؟

درد فک تحتانی می تواند یکی از علائم بیماری های قلبی و عروقی باشد. در پایان این مقاله دکتر هندسی با آنژیوگرافی بیماری شخصی که درد فک داشته است را تشخیص میدهد.

اگر فردی در قفسه سینه، دست، بازو و یا فک خود در زمانیکه فعالیت فیزیکی و جسمانی دارد؛ احساس درد فشار و یا سنگینی کند؛ ممکن است این درد مربوط به به یک بیماری قلبی و عروقی باشد که اگر بیش از 10 تا 15 دقیقه بطول انجامید و با استراحت خوب و برطرف نشد می بایست به متخصص قلب و عروق جهت چکاپ و بررسی قلب خود مراجعه کند.

برخی مواقع دردها به صورت واضح خود را نشان نمی‌دهند تا حدی که فرد بیمار فقط دچار درد فک و دستان خود میشود و با سؤالات پیشرفته‌تر توسط متخصص قلب مشخص می‌شود که مشکل عروق قلب چنین پیامدی را در او داشته است. بطور کلی نیز توصیه میشود افراد عادی نیز از سن 40 سالگی به بعد سالی یک مرتبه برای چکاپ سالانه به پزشک قلب مراجعه کنند.

افرادیکه؛ چربی و قند خون بالا و فشار خون دارند یا سیگاری هستند و یا زندگی پراسترسی دارند مستعد‌ترین افراد برای ابتلا به گرفتگی عروق قلب هستند. برای جلوگیری از حملات قلبی و مشکلات عروقی حتما تحت نظر و مشاوره یک متخصص قلب و عروق ؛ رژیم خوب و سالمی را در سبک زندگی روزمره خود دنبال و رعایت کنید تا کمتر و دیرتر دچار مشکلات قلبی شوید.

در دو ویدئوی بعدی دکتر فریبا هندسی از طریق آنژیوگرافی بیماری که به دلیل وجود درد فک به پزشک مراجعه کرده بود؛ به بیماری ایشان پی میبرند.

 

 

دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

کلینیک فشار خون